Filmska kolumna: Nestala/Gone Girl/ 2014

Filmska kolumna: Nestala/Gone Girl/ 2014

0 48

gonegirl2Nestala Gone Girl/ 2014/ 149’/ r: D. Fincher; gl: B. Affleck, R. Pike

Odmah nakon što je David Fincher iz voda režije videospotova glasno uplovio u holivudsku blockbuster ligu režiravši treći nastavak Aliena, te potom svoja dva najbolja filma “Sedam” i “Klub boraca”, jasno se vidjelo da on neće biti jedan od redatelja od kojeg možemo očekivati ljubavni film sa sretnim završetkom ili nekakvu lepršavu komediju. Mračni, besperspektivni i turobni svjetovi njegovih prvih filmova oslikavali su svijet kao opasno mjesto kojim vladaju institucije i u koji se djeca rađaju kao robovi kojima će te iste institucije upravljati. Zbog Davida Finchera su brojni gledaoci filma “Sedam” još i danas uvjereni da je na kraju filma, u onoj kartonskoj kutiji, uistinu bila prikazana glava Gwyneth Paltrow, iako to nije istina nego je to samo nešto što su gledaoci, zavedeni strahovito dobrom režijom genijalnog scenarija, sami upisali u film.

Nakon vrlo dobrog filma “Igra” slijedila je zaboravljiva “Soba panike” izvrsni “Zodiac” i “Benjamin Button”, solidna “Djevojka sa zmajevom tetovažom” i razočaravajuća “Društvena mreža”. Njegov novi film “Nestala” definitivno je “fincher” film jer se srećemo sa dobro nam poznatom atmosferom triler-horora, ali njegova izvedba daleko je od genijalnih redateljevih početaka. Jer ono što je Fincher uspio u prvim mu filmovima jest, između ostalog, briga gledaoca za sudbinu glavnog protagonista: nismo željeli da Sigourney Weaver proguta Alien; bojali smo se da Kevin Spacey do kraja provede svoj mračni plan u “Sedam”… Čak smo navijali i za Michaela Douglasa, glavnog protagonista “Igre”, tog hladnog, proračunatog biznismena lišenog empatije, dok je spašavao svoju živu glavu. O radnji filma “Nestala” ne bi se smjelo previše pričati jer postoji velika opasnost od tzv. spoiler alerta, tj. odavanja detalja radnje koji onda umanjuju užitak gledanja. O radnji ću kazati onda samo ovo: Ben Affleck glumi muža Rosamund Pike koja na petu godišnjicu njihova braka misteriozno nestane. Osnovni problem filma, barem za mene, jest što me uopće nije briga hoće li se ona do kraja filma pojaviti, je li mrtva, oteta ili pobjegla. I to me nije briga punih dva i pol sata njegova trajanja. Daleko je to od onog Finchera koji me je doveo do vrhunca oduševljenja kad su na kraju “Kluba boraca”, jednog od najlijevijih filmova uopće, Pixiesi zasvirali “gdje mi je pamet?” dok su se u pozadini centri financijske moći urušavali u kaosu vatre i dima.

“Nestala” kao da je sastavljen od elemenata koji funkcioniraju i onih koji ne funkcioniraju, povezanih jako slabim vezivom. Glazba, recimo, funkcionira: Trent Reznor i Atticus Ross su ovdje obavili izvrstan posao. Ponekad je glazba koja svira stravično tiha i lijepi se uz filmske scene poput sjene, a ponekad, u ključnim scenama je monstruozno agresivna, nekakav spoj zvukova koji nisu sa ovog svijeta, bolna i uznemirujuća. Casting je čudan: imamo Bena Afflecka (Homer Simpson kad vidi njegovo ime na uvodnoj špici instinktivno izlazi iz kina) za kojeg se većina ljudi slaže da mu  više odgovara uloga redatelja i scenarista nego ona glumca. Stvar poboljšava Rosamund Pike, glumica porculanske ljepote kojoj je ovo dosad najveći film u karijeri, koja zna kako se glumi, ali također zna i kako se glumi da se glumi. Filmska šminka je izvrsna…

Film otvara brojne teme. Od od institucije braka preko financijske krize, zbog koje glavni likovi gube poslove, napuštaju New York i sele se na selo, pa do uloge medija današnjice koji u kriznim situacijama više odmažu nego pomažu.

Završetak filma “Nestala” nije onaj klasičan završetak u holivudskom smislu riječi. Prije je to kraj nakon kojeg ostanete sjediti dok se odjavna špica ne odvrti, u očekivanju da će se još nešto pojaviti na samom kraju. No, treba se ponovno prisjetiti, da ni filmovi “Sedam”, “Klub boraca” i “Igra”   nisu završili na pošten način, točka, gotovo. Ostali su lagano titrati u sjećanju, Morgan Freeman se odvozi sa taksijem ne znamo točno gdje, Michael Douglas sa upitnikom na licu ostaje pričati na ulici sa Deborah Karom Unger. U jednoj od posljednjih scena “Zodiaca” istražitelj se nalazi licem u lice sa serijskim ubojicom i ne bude ništa, svatko krene u svojem smjeru u tišini. Na filmu je svijet snimljen samo na nekoliko sati, i to ne znači da on nije postojao prije i da neće postojati nakon završetka. Kreću novi problemi i stvar nikad nije gotova.

SIMILAR ARTICLES

0 40

0 36